آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند
سرخط خبرها

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد

  • کد خبر: ۲۲۵۵۰۱
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد
سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نظر گرفته که در روز‌های معین برای زائران و مجاوران برگزار می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد اسکندری‌نژاد در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: نمایشگاه «شمس کرامت» یک برنامه مشارکتی در برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر است که با مشارکت هیات‌ها و تشکل‌ها انجام می‌شود. همچنین برنامه اذن خدمت در آغاز دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیدهشده است.

وی با بیان اینکه گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی انجام می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در اولین روز دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) اتفاق خواهد افتاد. فضاآرایی و اکران شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت برای شهروندان مشهدی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت ۲ الی ۳ نمایش در سالن‌های مختلف و در فضای خیابانی با موضوع امام رضا (ع) و با حمایت شهرداری مشهد اجرا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌ای در شب میلاد امام رضا (ع) با عنوان «جشن بزرگ خانواده امام رضایی‌ها» برای دومین سال متوالی با مشارکت تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره «ریحان شهر» در بوستان ریحانه ویژه دختران برگزار می‌شود که در فضایی کاملاً دخترانه برنامه‌های شاد و با نشاطی را برای آنها مهیا کرده‌ایم. با توجه به اینکه در این دهه زائران زیادی به مشهد مشرف می‌شوند، بحث استقبال از زائر را داریم و تلاش می‌کنیم بهترین استقبال را از زائران امام رضا (ع) داشته باشیم.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: چند پرفورمنس با موضوع دهه کرامت امام رضا (ع) در نظر داریم که در محیط‌های پرتردد مانند بوستان‌ها، چهارراه‌ها، مراکز خرید و ... انجام می‌شود. همچنین نمایشگاه مفهومی زیارت در بوستان وحدت در ایام دهه کرامت برنامه ویژه‌ای دارند که مانند رویداد‌های دیگر با استقبال زیاد مردم روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: اتوبوس‌های قرار زیارت افرادی که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمانی هستند و در حاشیه شهر قرار دارند و به عبارتی از حرم مطهر رضوی دور هستند را با احترام و تکریم به حرم مطهر می‌آورند و سپس آنها را برمی‌گردانند. همچنین در دهه کرامت ۱۰ الی ۱۲ دوچرخه در محیط‌های خاص و در روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) قرار دارند و به مردم رهگذر گل تقدیم می‌کنند.

اسکندی‌نژاد مطرح کرد: برنامه صبح و نشاط که یک پیاده‌روی خانوادگی است و در تلویزیون شبکه ۳ پخش می‌شود نیز این بار به مناسبت دهه کرامت با مشارکت نهاد‌های مرتبط خواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند از میدان شریعتی به سمت کوهسنگی حضور داشته باشند و در این پیاده‌روی شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های منطقه‌ای مانند جشن‌های «نسیم کرامت» را خواهیم داشت که در روز‌های پایانی دهه کرامت و به مدت ۳ شب در بوستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->